Subject: Küsimus joobe kahtluse korral tervishoiuteenuse osutaja juurde saatmine
From: "Marju Pearnberg" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: "info.aki"
Date: Mon, 3 Mar 2025 13:54:13 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

27.02.205 Andmekaitse Inspektsiooni vastusest meile täiendavale
selgitustaotlusele on välja toodud:

„Lõpetuseks soovitan, lähtudes töötajate kaitsest ja nende eraelu
puutumatusest, kahtluse korral töötaja siiski tervishoiuteenuse osutaja
juurde saata. Välistamaks nt olukordi, kus kahtlus, et töötaja võib olla
joobes või mõnel muul põhjusel töövõimetu ja saadetakse koju, tugineb
kellegi subjektiivsele hinnangule. Sel viisil on kaitstud nii töötajate
usaldus tööandja suhtes kui ka nende õiguspärane ootus, et andmed on
kindlaksmääratud isikute valduses. Tööandja kohustus on tagada, et
andmekaitsenõuded on täidetud.“

Paluksin infot, milliste tervishoiuteenuste osutajate poole saaks tööandja
saata töötaja, kui on joobe kahtlus (visuaalsetest tunnustest ei piisa).
Jutt on siis alkoholi-, narkootilises või toksilises joobes või
psühhotroopse aine mõju all oleva töötaja saatmine. Samas tuleb arvestada,
et joobe tuvastamine peab olema tehtud kiiresti, pole mõtet teha hiljem
ega järgmisel päeval. Seda võib näiteks soovida ka töötaja ise. Haigla
EMO-sse saatmine koormaks veelgi üle selle süsteemi, perearsti juurde
antud probleemiga ei saa aega kohe, järjekorrad või e- konsultatsioon. Mis
oleks lahendus- kuhu saata töötaja analüüsideks?

Ette tänades

Best regards

—

Marju Pearnberg
Occupational Health Specialist

ABB AS
Arukula tee 59, Machines Building
Juri Rae vald
Mobile: +37256801715
E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <https://www.abb.com/> abb.com